wtorek, 19 sierpnia 2014

Peeling jednogarnkowy malinowy DIY


Dziś przedstawię najprostszy z możliwych przepis na peeling do ciała. Robi się go dosłownie w 15 minut. 
Dzięki zawartości malin i soku z cytryny jest zarówno enzymatyczny jak i mechaniczny ( zawartość kwasów AHA).

Krótko i zwięźle, potrzebujemy:
- różowej soli himalajskiej / soli peelingowej z morza martwego/ ostatecznie zwykłej soli lub cukru
- olej - u mnie tym razem z pestek arbuza, ale każdy inny również będzie skuteczny, może być nawet dobrej jakości oliwa z oliwek
- maliny, u mnie są rozdrobnione i oddzielone przez sito same pestki, reszta została wykorzystana na nalewkę ;P
- słoik, lub coś do wymieszania i przechowania 
- łyżka do wymieszania


I zabieramy się do pracy. Przygotowujemy sobie stanowisko : powinno być czyste, najlepiej zdezynfekowane, zabezpieczone papierowymi ręcznikami. Dezynfekujemy łyżkę, oraz pojemnik na peeling, jeśli nie mamy środka dezynfekującego można użyć spirytusu.



Do słoika - u mnie ok 250 ml dodajemy 2 łyżki pestek z malin, jakieś 100-150gram soli himalajskiej, 6 łyżek oleju z pestek arbuza, oraz olejek eteryczny, ja użyłam wanilia + ylang :). Mieszamy wszystko dokładnie i mamy gotowy scrub.
Przechowujemy w lodówce max. 2 tygodnie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz