czwartek, 8 stycznia 2015

Kokosowo-cytrusowy peeling do ciała DIY


Dziś przepis na piękne ciało :)

Nie będę się rozwlekać, każdy kto chociaż trochę lubi dbać o siebie co jakiś czas sięga po peeling do ciała, aby złuszczyć martwy naskórek i by ciało wyglądało lepiej.
Sięgacie po te drogeryjne ? Ale efekt nie do końca Wam się podoba ?

Wypróbujcie mój przepis, nie kupicie już żadnego sklepowego peelingu ;)



Co musimy mieć :
- cukier 
- pomarańczę i cytrynę
- olej kokosowy ( nierafinowany, czyli ten, który pięknie pachnie koksem ;)

Czyli absolutne minimum, aby stworzyć podobną kompozycję :)

Można mieć dodatkowo :
- olejki eteryczne : pomarańczowy, neroli, waniliowy
- Olej ze słodkich migdałów

Jak to zrobić ? 

Baaardzo prosto ! :) 

Szykujemy miseczkę, tarkę, i pojemnik na wykonany peeling ( może być słoik ;)

Działamy:

1. Pomarańczę i cytrynę parzymy wrzątkiem, aby usunąć ewentualne zanieczyszczenia ze skórki. Osuszamy i ścieramy na najdrobniejszej tarce skórkę z jednej cytryny i jednej pomarańczy.


2. Odmierzamy ok 3/4 szklanki cukru. Dodajemy do startych skórek.


3. Mieszamy i dodajemy 2-3 łyżki oleju kokosowego. Ja dałam jeszcze łyżkę oleju ze słodkich migdałów, ale spokojnie jeśli nie macie wystarczy kokosowy ;)
Opcjonalnie można dodać 10-15 kropel olejków eterycznych, ale nie jest to konieczne, bo pomarańcz, cytryna i olej kokosowy i tak pachną świetnie.

I gotowe !

Teraz już tylko używać. W lodówce możemy go przechować przez 1-2 tygodnie i nic nie powinno się zepsuć ;)


Ja swoją porcję na wieczór już mam, Twoja kolej ! :)
( Czekam na Wasze relacje :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz